Intervju med VD

Intervju med VD

Det genuina intresset för människan var startskottet. På Ellas hemtjänst i Farsta är kunderna mycket nöjda med omsorgen.

Det var efter närmare 15 år i branschen som Patrik Andersson, idag verksamhetschef och VD för Ellas hemtjänst, tog steget fullt ut och startade eget tillsammans med sin fru Ella. Idag har de funnits i sju år och verkar enbart inom Farsta stadsdel. Företaget har idag drygt 130 kunder.

Patrik Andersson är genuint intresserad av den äldre generationen. I kombination med viljan att ge service och göra skillnad har det varit den bärande drivkraften. –Vi vänder ibland på perspektivet och frågar medarbetarna: Vad skulle du känna om du levt ett rikt liv och en dag behövde hjälp av andra för att klara dig? Det handlar om att se varje människa och det friska i varje människa. Att göra skillnad i vardagen och berika människor liv.

Människor behöver bra relationer, relationer i både glädje och sorg. När kunderna själva rankat sin hemtjänst har Ellas Hemtjänst fått ett mycket bra omdöme.
– Engagemanget skiljer oss från andra företag i branschen. Ser vi något som inte är bra rättar vi till det. Vi tror också på ett närvarande ledarskap och är nyfikna på de människor vi arbetar med, säger Patrik Andersson.

Medarbetarna och kunderna är centrala. På Ellas vet medarbetarna vad som förväntas av dem. Viktigast av allt är tryggheten i sig själv. Kvaliteter som också värdesätts är förmågan att hantera praktiska saker. Att vårda människor är en utmaning som går åt båda hållen.

– Självklart finns det saker som är svåra. Att bygga förtroende handlar om tid och kontinuitet. Något som vi ständigt jobbar på, säger Patrik Andersson.

Läs vår kvalitetsobservationsrapport

Hur kan vi hjälpa er?

Ring oss på 08-604 10 06 eller fyll i formuläret nedan.